Reklama
 Pogoda jutro  Pogoda Poznań
2 -1
Reklama

Kaponiera: o jedno torowisko mniej po przebudowie

KaT
poniedziałek, 16.12.2013 r.
godz. 11.27
KaT | poniedziałek, 16.12.2013 r., godz. 11.27
Kaponiera: o jedno torowisko mniej po przebudowie
Zdjęcie z 2012 roku - widać tu tory do jazdy w prawo - fot. Piotr "Tiggy" Pasała

Na rondzie Kaponiera po zakończeniu przebudowy węzła komunikacyjnego funkcjonować będzie o jedno torowisko mniej niż przed rozpoczęciem prac. Tramwaje jadące od ronda i skręcające z ulicy Roosevelta w prawo, w most Teatralny, nie będą mieć wydzielonego torowiska jak dotychczas.

zakładka
POGODA
DZISIAJ
pogoda
1°C 1023 hPa
JUTRO
pogoda
2°C 1017 hPa
POJUTRZE
pogoda
5°C 1013 hPa
NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI

Na przełomie grudnia i stycznia Zarząd Transportu Miejskiego planuje przywrócić ruch tramwajowy na Kaponierze na linii północ-południe, a więc wzdłuż ulicy Roosevelta. Nie wiadomo jeszcze kiedy tramwaje tędy pojadą, ale wiadomo, że przed wykonawcą prac jest jeszcze sporo do zrobienia.

Nawet jeśli tramwaje wrócą tu w najbliższych tygodniach, układ torowisk nie będzie taki sam jak przed rozpoczęciem inwestycji. - Przed remontem tramwaje jadące z Ronda Kaponiera na most Teatralny skręcały na osobny tor do jazdy w prawo. Teraz gdy położono nowe tory zapomniano o położeniu tego toru. Tramwaje skręcające w prawo będą blokować przejazd tym co jadą prosto - napisał do nas czytelnik Tomasz.

Zarząd Dróg Miejskich zapewnia, że o zapominaniu nie ma tu mowy. Było to bowiem działanie celowe. - Torowisko będzie przystosowane do przejazdu autobusów miejskich, które będą się zatrzymywały na przystanku tramwajowym „rondo Kaponiera” i pojadą wyasfaltowanym torowiskiem w kierunku mostu Teatralnego. Umożliwi to pasażerom wygodne przesiadanie się na węźle „Kaponiera” na zasadzie „drzwi w drzwi” oraz jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego ułatwi to koncentrację linii nocnych w tym miejscu (będzie tu główny przystanek początkowy dla ww. linii) - wyjaśnia Dorota Wesołowska, rzeczniczka ZDM Poznań.

- Skierowanie kilku linii tramwajowych na przedłużenie trasy PST do Dworca Zachodniego poprawi przepustowość torowiska pomiędzy Kaponierą a mostem Teatralnym. Specjaliści z zakresu inżynierii ruchu twierdzą, że przepustowość skrzyżowania będzie większa niż przed modernizacją. Tramwaje linii numer 8 skręcające przed rozpoczęciem modernizacji z dodatkowego torowiska, będą skręcać na takiej samej zasadzie jak na większości innych skrzyżowań - dodaje.

Według MPK brak oddzielnego torowiska nie będzie problemem. - Uważam, że nie wpłynie to na pogorszenie jakości komunikacji miejskiej w centrum, a jednak to torowisko zajmowało sporo przestrzeni - mówi Jan Firlik, dyrektor ds. przewozów tramwajowych MPK Poznań. - Trzeba pamiętać o tym, że oddano do użytku przedłużoną trasę PST, a tym samym ulicą Roosevelta przez Kaponierę kursować będzie mniej linii tramwajowych. Tramwaje tylko jednej linii skręcały z Roosevelta w prawo, w most Teatralny, a przy ustawieniu odpowiednim ustawieniu sygnalizacji świetlnej tramwaje nie powinny mieć problemów z pokonywaniem tej trasy - zaznacza.

Zobacz jak przebiegają prace na rondzie Kaponiera:

Reklama